Donderdag 26-07-2018

De reisdag.

Vanochtend allemaal om half acht opgestaan. De laatste dingetjes moesten nog in de koffers, waarbij we goed na moesten denken wat nou in de handbagage en in de ruimbagage kon. Nog een flesje curry en fritessaus mee voor Joey en Jennifer en wat koffie en thee voor ons. De rest halen we daar morgen wel in een walmart.

We hebben geregeld dat een collega van mij om 9 uur bij ons zou zijn om ons naar het vliegveld te brengen. Hij was er gelukkig al voor kwart voor negen, zodat we niet langer hoefden te wachten. We zaten namelijk al om kwart over acht klaar.

Koffers in de bus en wegrijden maar. Geen file gehad, zodat we om kwart over 10 de parkeergarage inreden op Schiphol. Na een kleine wandeling aangekomen in vertrekhal 2, waar onze vlucht werd aangegeven. We vertrekken pas om 14:40 uur, dus genoeg tijd om in te checken, bagage af te geven en rond te struinen in de taxfree zone. Daar ook nog even wat gegeten.

Rond 13:15 uur naar de gate gelopen waar we konden boarden vanaf 14:00 uur.

Mooie plek aan de linker kant achter de vleugel, zodat de kinderen mooi naar buiten konden kijken. Om 14:45 uur begint onze vlucht van ruim 10 uur. Wij zijn blij met onze keuze voor Delta. Genoeg eten en drinken tijdens de vlucht en veel entertainment beschikbaar op de schermpjes in de stoel voor je. Ik heb zelf 2 films gekeken en de kinderen veel spelletjes gedaan. Ze hebben zelfs de tablets niet aangeraakt.

Tijdens de vlucht een paar keer turbulentie gehad, maar op zich viel het mee.

Om 19:00 uur plaatselijke tijd in Orlando kwamen we aan op het vliegveld waar het een uurtje duurde voordat we door de douane waren. Daarna de koffers opgepikt en op weg naar Alamo voor onze huurauto. Natuurlijk de verwachte vraag gehad om toch niet een grotere auto te nemen, maar daar hebben we vriendelijk voor bedankt.  We hadden namelijk al gekozen voor een midsize SUV en kregen een mooie Nissan Rouge mee. Groot zat voor deze maand in Florida.

Na een half uurtje rijden kwamen we aan bij ons eerste hotel, Comfort Suites Maingate East in Kissimmee. Zo op het eerste gezicht een mooi hotel, vlak naast Old Town.

Rond 22:00 uur ingechecked en daarna gelijk naar de kamer gegaan om te gaan slapen. We zijn allemaal behoorlijk kapot van de reis en met name Joey zit er helemaal doorheen. Hopen op een goede nachtrust.

Hier een video van onze eerste dag. https://www.youtube.com/watch?v=LpdlHCVCgpQ&feature=share