19-07-2021

Vanochtend om 8 uur wakker geworden. De zon was er inderdaad bijgekomen.

Eerst maar wat boodschappen doen, want we hadden natuurlijk niets in huis. Bij de Mpreis alles gehaald. Dat is toch de meest handige supermarkt in verband met de ruime parkeerplaats. Weer terug in het appartement heerlijk ontbeten en daarna de rugzak gepakt voor de eerste wandeling. We wilden een groot gedeelte van de Easytrail lopen. Dus bij de Horbergbaan het pad op richting Mayrhofen.

Bij de klettersteig naast gasthof zillertal zijn we naar boven gewandeld naar gasthaus Zimmereben. Een best pittige korte klim voor een eerste dag Oostenrijk.

Daar hebben we op het terras was gedronken voordat we de route gingen vervolgen. Dat was via het wandelpad richting Mayerhofen. Onderaan bij het water over de brug naar de overkant waar de Spar zit. Daar een lekker ijsje gehaald en de weg vervolgd door het centrum naar de andere kant van het dal. Bij het freizeitpark nog een spelletje minigolf gespeeld.

In het laatste stuk van de Easytrail was een stukje afgesloten, waarschijnlijk vanwege het weer van dit weekend. Maar omdat daar meer mensen liepen en fietsten zijn we daar ook maar langs gelopen. Prima te doen. Vanaf dit pad heb je ook een mooi uitzicht over de camping. Het laatste stuk hebben we afgesneden, want we waren al vijf en een half uur onderweg. Bij Eckartau zijn we richting de hoofdweg gelopen en die overgestoken zodat we het laatste stukje langs de Ziller moesten. Louise en Joey zijn afgeslagen naar de speeltuin Auenland Sidan en Jennifer en ik naar het appartement.

Niet veel later heeft Louise de pasta bolognese klaargemaakt die we hadden gehaald. Lekker gegeten vanavond. De kids wilden daarna samen nog naar de speeltuin vanwege de trampoline. Wij dan ook maar mee. Eenmaal uitgesprongen hebben we de avond afgesloten met een spelletje Monopoly. Dat duurde best wel lang en het was erg bijzonder om te zien dat iemand met maar 1 straat(Joey) het spel wist te winnen. Om half 1 waren we pas klaar, waarna we snel allemaal ons bed in zijn gedoken.