14 juli

Slecht geslapen vannacht omdat het bloedheet op de kamer was. Om 4:30 uur er uit gegaan omdat we de bus van half zes wilden nemen voor de korte rit naar Schiphol.

De verwachte drukte was er gelukkig niet waardoor we na een uur al door douane en security waren. Lekker 3 uur relaxen. Na een heerlijke kop Cappuccino voor mij, een frappuccino voor Jennifer en Louise en een thee voor Joey, zijn we richting de gate gelopen.

Onderweg nog wat flesjes fris en wat chips gehaald voor in het vliegtuig. Bij de gate eerst nog een uurtje gezeten voordat we konden boarden. American Airlines is de maatschappij waarmee we deze keer vliegen.

Louise, ik en Jennifer konden zo door, maar bij Joey deed de boardingpas het niet. Dat had ik wel verwacht, want bij het online inchecken werd er al vermeld dat zijn pas op Schiphol werd geactiveerd. Soms wordt er iemand uitgepickt voor een extra check. En dat was Joey nu. 😊 Van zijn handen en kleding en sokken werden monsters genomen voor een drugstest en daarna mocht hij weer in wachtruimte zitten. Alles goed natuurlijk en dus konden we boarden. 4 stoelen naast elkaar, 3 links achterin het vliegtuig en 1 ernaast in het middenpad, waar ik zat.

Na een goede vlucht zijn we geland op Philidelphia. Hier hebben we de koffers opgepikt en weer ingeleverd voor het tweede deel naar Orlando. Een vlucht van 2 en een half uur bracht ons naar het mooie vliegveld van Orlando.

Koffers weer opgepikt en naar de Autohuur.

Het was er niet druk, dus binnen een kwartier zaten we in onze Jeep. Het was even twijfelen, maar bij de Ford Escape die er stond kreeg ik mijn stoel niet naar voren. Deze Jeep is ook groot zat en hiermee komen we vast wel overal waar we willen zijn.

We zaten nog geen 5 minuten op de weg en toen begon het toch te regenen en onweren. Hierdoor moesten we stapvoets rijden.

Op weg naar Disney's Pop Century Resort, waar we de eerste 6 nachten zullen doorbrengen. Via de DisneyWorld app kregen we ons kamernummer door en konden we al online inchecken. Nu was het een kleine wandeling van de parkeerplaats naar onze kamer. Rond 7 uur liepen we onze kamer in. Het hotel heeft verschillende thema's, gebaseerd op de jaren 50, 60, 70 en 80. Wij zaten in de fifty' s. Heel mooi hotel en prima kamers. Dat kun je wel aan Disney overlaten. De aankleding en netheid is geweldig. We zitten op de begane grond en 10 m van het zwembad.

We waren natuurlijk allemaal behoorlijk moe na zo'n lange dag, maar hadden best nog wel honger. Dus even langs de foodcourt die best wel uitgebreid is. Hier hebben wij heerlijke burgers gegeten en Joey een slice of pizza.

Jennifer was echt kapot en sliep al bijna op tafel.

Maar snel naar de kamer om lekker te gaan slapen. Om 9 uur lagen we er allemaal in, maar dat hield wel in dat we al 24 uur op waren. Een goede nachtrust was dus welkom.