Dag 4, 09-08-2023

Vannacht erg goed geslapen. Waarschijnlijk ook door de paar shotjes die we nog genuttigd hadden gisteravond.

Het plan was om rond 11 uur te beginnen aan een wandeling vanaf ons appartement naar Aastegg en dan op de terugweg langs gasthuis Zimmereben om daar wat te eten. Alleen regende het een klein beetje vanmorgen, waardoor we, na het ontbijt, eerst op de fiets naar Mayrhofen zijn gegaan op zoek naar iets tegen de keelpijn van Joey en Louise. Daar hadden ze vanaf Woodstock last van en dat is niet fijn op vakantie.

Bij de drogist hebben we een spray gehaald en bij de apotheek een pijnstiller. Toen we weer terug bij de kinderen waren hebben we gewacht tot het weer iets beter werd, voordat we zijn gaan wandelen.
Dat was rond de middag. We zijn een stukje de Easytrail opgelopen tussen Schwendau en Mayrhofen, waarna we gelijk het pad naar boven zijn gewandeld richting Aastegg.

Een pittige klim. Ergens halverwege heeft Louise nog een mooie foto gemaakt. Toen ze de telefoon weer op wilde ruimen, gleed ze uit en viel de telefoon precies met het scherm op een steen. Kapot! Sneu, balen, heel vervelend, maar.... je kunt er niets aan doen. Van haar hoefden we in ieder geval geen foto's meer te verwachten. 😊
De route verder vervolgd en door het kleine dal naar gasthuis Aastegg gelopen. Daar linksaf om de berg en de borden Zimmereben gevolgd.

Na eerst een breed pad en daarna weer een kronkelige smalle afdaling zijn we uitgekomen bij het gasthuis Zimmereben. Daar op het terras gaan zitten en heerlijk uitrusten, eten en drinken. Louise en Joey hadden de Kaisersmarren, Jennifer een dikke tosti met spek, kaas, groente en een eitje en ik de Tiroler Gröstl. Dat smaakte ons allen erg goed.

Met moeite kwamen we weer in de benen. Nog een klein stukje naar beneden, maar wel allemaal rotsen en boomwortels. Goed oppassen daar. Eenmaal beneden aangekomen alleen nog maar het stuk weg van Mayrhofen naar Schwendau. Dat was nog een kleine 20 minuten lopen.

Toch weer een dikke 10 km gewandeld met 600 hoogtemeters. Wel gedurende de dag een paar druppels gevoeld maar dat stelde weinig voor. De zon hebben we eigenlijk niet gezien. Vanavond weer lekker spelletjes doen. Morgen wordt het iets zonniger en warmer en vanaf vrijdag wordt het weer echt warm. Mooi vooruitzicht.

Ik denk dat we morgen een beetje rustig aan doen en dat we vanaf vrijdag de 9 daagse Zillertaler aktivkart gaan halen. Nu lekker naar bed de beentjes wat rust gunnen.