10-07-2020

Vandaag beginnen we aan de reis van onze zomervakantie. Bestemming is Schwendau in het mooie Zillertal in Oostenrijk. Vanochtend moest eerst Jennifer nog even naar de orthodontist in Heerenveen voor een dikker draadje in haar beugel. Gelijk een afspraak gemaakt voor Joey want die moet er nu ook aan geloven. Eenmaal thuis gekomen hebben we de laatste spullen in de auto gepropt(letterlijk) en de hond afgezet bij opa en oma. Om 13:00 uur vertrokken we dan. We hebben dit jaar gekozen voor een tussenstop in Würzburg, waar we in het B en B hotel overnachten. Deze is gelegen aan de Rijn net buiten de stad. Na 6 uur rijden zijn we daar aangekomen.

Na het inchecken zijn we gelijk het winkelcentrum in gelopen omdat we best wel honger hadden. Pizza leek ons allemaal wel wat en zijn uiteindelijk beland in de Pizzahut. Hier hebben we echt heerlijk gegeten.

Na het afrekenen, wat nogal wat problemen gaf omdat beide bankpassen niet werden geaccepteerd door hun primitieve pinautomaat en ik dus uiteindelijk contant moest afrekenen, zijn we nog door deze mooie oud stad gelopen. Erg gezellig en behoorlijk druk op alle terrassen.

Mondkapjes voor bezoekers niet verplicht, maar alle obers en personeel hadden ze wel. Na terugkomst in het hotel ben ik nog even met Louise gaan wandelen. Tegenover ons hotel lag een heuvel waar je met een trap naar boven kon. Ons eerste klimmetje van de vakantie zeg maar. Behoorlijk bezweet kwamen we om half elf weer terug bij de kinderen. Even lekker gedoucht waarna we toch redelijk uitgeput in ons bedje zijn beland.