Dag 12, 17-08-2023

Vandaag weer iets doen wat we nog niet eerder gedaan hebben. Fietsen in het Stilluptal. We hadden geen fietsen gereserveerd, dus was het spannend of er nog waren. Louise en ik gaan op ons eigen elektrische fietsen, maar voor Joey en Jennifer wilden we E-mountainbikes huren. Dit wilden we doen bij Greenroom in Mayrhofen. Dus wij met de Kids achterop van Schwendau naar de fietsenzaak. Gelukkig, ze hadden er nog een paar staan. Wel de dure fullsuspension fietsen, maar ok.

Het klimmen begon al onder bij de Ahornbahn en ging door tot en met de Stillup Stausee. Jennifer en Joey gingen fluitend naar boven, Louise peddelde rustig met dat tempo mee. Alleen ik had wat meer moeite. Komt natuurlijk ook omdat ik een zware rugtas mee moest dragen. 😉

Het stuk langs de Stausee is redelijk vlak. Aan het einde van het meer hebben we nog even gezeten en gedronken.

Daarna verder richting de Grüne wand hutte. Dat was nog een behoorlijk stukje door. Wel een enorm mooie omgeving. Prachtig om daar zo doorheen te fietsen. Halverwege het tweede stuk was een grote waterbak waar 3 kratten met drankjes in stonden. Zillertaler Radler, bier en cola. Daarnaast een bakje waar je het geld in kon gooien en een flesopener. Heel mooi dat dit hier gewoon kan, zonder dat iemand daar misbruik van maakt. We hebben er een heerlijke Radler genomen.

Het laatste stuk was weer erg steil, maar uiteindelijk is het allemaal wel al fietsend gelukt. In de Grüne wand hutte hebben we allemaal een heerlijke toast met kaas en spek gegeten.

Na mijn shirtwissel, want die was doorweekt, zijn we aan de afdaling begonnen. Nou, dat was wel het leukste van de rit. Niet trappen en op een paar stukken met 40 en 50 kmh naar beneden. Joey wou gelijk weer naar boven. 🤣 Gelukkig waren onze accu's bijna leeg. Dan kun je wel zien dat onze Nederlandse elektrische fietsen net een maatje te klein zijn voor de steilere bergweggetjes.

Toen we beneden waren aangekomen zijn we linksaf geslagen richting Ginzling, want we wilden nog bij de Blue lagoon kijken. De zon stond gunstig dus konden we nog een paar mooie foto's maken.

Daarna naar Greenroom om de fietsen weer terug te brengen. Het was warm, dus besloten we om nog even te zwemmen. Eerst nog langs de drogist, want Jennifer wilde nog een geurtje halen.

Thuis aangekomen, de slippers en zwembroek aan, handdoek mee, en in de auto naar Hippach. Heerlijk zwemmen. Dit duurde echter maar een klein uurtje. De zon verdween, het werd frisser en ja hoor, het begon te onweren. Dat was dus een kort bezoek.

Snel weer naar de auto en naar huis. Nu konden we nog wel wat laatste boodschappen doen voor deze week en daarna weer Uno gespeeld en op tijd naar bed.